حجامتطب سنتی

معرفی بهترین مرکز حجامت غرب تهران + شماره تماس

معرفی مرکز حجامت غرب تهران ; این مرکز یکی از بهترین مراکز طب سنتی و حجامت میباشد که دارای سالها سابقه و تجربه در زمینه حجامت و طب سنتی است .

این مرکز به صورت اصولی بهداشتی زیر نظر متخصص این حوزه اقدام به انجام حجامت و بادکش میکند . 

حجامت چیست ؟

 

حجامت یکی از روش هایی است که از گذشته های بسیار دور، در طب سنتی به منظور جلوگیری و یا درمان برخی از بیماری ها استفاده می شده است. شاید در نگاه اول انجام این روش درمانی بسیار ساده به نظر برسد.

  اما فاکتورهای مختلفی از جمله طبع مزاجی، سن افراد، زمان انجام، نحوه ایجاد خراش، عمق و تعداد خراش در آن تاثیرگذار خواهد بود.

انجام حجامت برای درمان بیماری های زیادی مفیدی است که نام انها عبارت اند از : 

  •  ناباروری و درد دوران قاعدگی
  •  آکنه
  • درد مزمن کمر
  •  گرفتگی بینی
  •  بازیابی توانایی پس از سکته مغزی
  •  بی‌اشتهایی
  •  سوءهاضمه
  •  بیماری‌های مزمن پوستی
  •  فشار خون بالا
  •  تب

حجامت به دو نوع عام و خاص تقسیم می شود. این روش با توجه به هدف از انجام آن و یا ناحیه مد نظر جهت درمان از یکی از این روش ها استفاده می شود. در ادامه به تشریح هر کدام از روش ها و نحوه انجام آنها خواهیم پرداخت.

ممنوعیت های حجامت 

 

لازم است متذکر شویم که انجام این عمل در افرادی که طبع بلغمی دارند، زنان باردار، نوزادن تا چهار ماهگی، افرادی که فشار خون بالا و برخی بیماری های خونی دارند، ممنوع می باشد.

 

 

در ادامه میتوانید تفاوت ها درباره حجامت خاص و عام را مطالعه کنید و اینکه بدانید حجامت برای چه افرادی ضرر دارد و برای چه افرادی مفید است را ببینید.

مرکز حجامت غرب تهران

مرکز حجامت غرب تهران

مرکز حجامت و طب سنتی اکسیر سبز با سالها تجربه زیر نظر پزشک میتواند گزینه مناسب برای افرادی باشند که میخواهند به صورت اصولی و بهداشتی اقدام به حجامت در غرب تهران کنند .

حجامت یکی از راه های از بین بردن مشکلات و بیماری ها در کنار طب نوین و طب سنتی میباشد .

البته در صورتی که گزینه واجد شرایط برای اهدا خون باشید بهتر از خون اهدا کنید تا هم به دیگران کمک کنید و هم مریضی های خود را کم کنید . اما اگر طبق مشورت با پزشک گزینه مناسب اهدا خون نبودید میتوانید حجامت انجام دهید.

زیر نظر پزشک

ارتباط با این مرکز حجامت غرب تهران

تماس :

آدرس :

تهران آیت الله کاشانی نبش شقایق شمال

گوگل مپ :

مسیر یابی با گوگل مپ :

گوگل مپ

 

منظور از حجامت عام در مرکز حجامت غرب تهران چیست؟

بهترین مرکز حجامت غرب تهران

حجامت عام در بین مردم بسیار رایج می باشد و در این روش ، خون گیری در ناحیه کمر و بین شانه ها انجام می شود. قبل از انجام حجامت عام باید با استفاده از روغن هایی مانند روغن زیتون، روغن سیاه دانه یا روغن بنفشه به ماساژ محل پرداخته و سپس عملیات بادکش را انجام دهیم.

دلیل انجام بادکش چیست ؟ 

 

هدف از انجام بادکش تجمیع خون های برگشتی به قلب یا به عبارتی همان خون کثیف در محل مورد نظر می باشد. خون کثیف تجمع یافته با فرآیند تیغ زدن طی عمل حجامت عام از بدن خارج می شود.

پاکسازی خون با حجامت 

 

حکما طب سنتی بر این باور هستند که انجام حجامت عام در پاکسازی خون و خروج مخاط فاسد از بدن بسیار مفید و موثر می باشد. در افرادی که بنا به دلایلی قادر به اهدا خون نمی‌باشند این روش توصیه می شود.

امروزه پزشکان دریافته اند که به منظور درمان مواردی مانند غلظت بالای خون، چربی خون، دیابت، تپش قلب، تنظیم هورمون های بدن و بسیاری از بیماری ها می توان از این روش استفاده نمود.  

 

فرق حجامت خاص و عام در مرکز حجامت غرب تهران چیست ؟

بهترین مرکز حجامت غرب تهران

همان طور که در بالا توضیح داده شد حجامت عام بین دو کتف انجام می گیرد،  اما حجامت خاص بنا به نیاز درمانی افراد در نقاط مختلفی از بدن انجام می شود. برخی از نقاط بدن که در حجامت خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل:

  • سر
  • گودی کمر
  • ساق پا
  • پشت گوش 
  • پشت سر

می شود که این روش در هر یک از آنها فوایدی دارد.

به عنوان مثال در ناحیه سر در افرادی که خلط سودا در بدن آنها غالب شده انجام می شود.

بروز این عارضه پیامدهایی همچون وسواس فکری، کابوس و تیرگی دور چشم را به دنبال دارد.

یکی دیگر از انواع حجامت خاص، در ناحیه گودی کمر می باشد.

این روش در کسانی انجام می شود که دچار درد در ناحیه گودی کمر هستند. انجام این عمل در ناحیه مذکور در تسکین دردهای ناشی از سیاتیک نیز بسیار موثر و کمک کننده خواهد بود.

 

فواید حجامت 

 

 

 به طور کلی حجامت فواید و منافعی را برای افراد در پی دارد که به صورت گذرا به تعدادی از آنها خواهیم پرداخت. از جمله فواید آن مواردی مانند کاهش درد، کمک به جریان خون، کاهش اسپاسم عضلانی، دفع سموم و مواد زائد از بدن و کنترل چربی خون می باشد. از فواید این عمل می توان به مواردی

مانند:

  • جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی
  • پیشگیری از سخت شدن عروق
  • کمک به آرامش بدن و افزایش تعداد گلبول های قرمز

نام برد. امروزه پزشکان این روش را به عنوان یک روش درمانی مکمل در نظر می‌گیرند و این بدان معنا است که باید از آن در کنار داروها و روش های درمانی جدید استفاده نمود. 

 

عوارض احتمالی 

حجامت را می توان از جمله روش های درمانی با حداقل عوارض جانبی دانست، اما در عین حال ممکن است در برخی از افراد عوارض جانبی را در پی داشته باشد. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم: 

    • حالت تهوع
    • کبودی
    • خستگی
    • سردرد
    • عفونت پوست 
    • خارش یا جای زخم
    • در موارد بسیار اندکی نیز ممکن است افراد

غش کنند. 

 

در صورتی که افراد به صورت مداوم اقدام به استفاده از این روش درمانی نمایند ممکن است دچار عارضه کم خونی شوند.

این نکته نیز باید مد نظر قرار بگیرد که انجام آن روی پوست سر و یا جمجمه ممکن است باعث ایجاد خونریزی در جمجمه شود.

توجه به این مورد که وسایل انجام این روش حتماً باید استریل باشد بسیار حائز اهمیت خواهد بود. عدم رعایت این موضوع سبب انتقال بیماری هایی مانند ایدز و هپاتیت خواهد شد.

 

حجامت در مرکز حجامت غرب تهران برای چه افراد مضر است؟

 

برخی برای اولین با ر به مرکز حجامت غرب تهران مراجعه میکنند و سوالشان درباره ضرر حجامت است .

در اینجا به افرادی اشاره خواهیم کرد که انجام حجامت برای آنها مضر بوده و باید از روش دیگر استفاده نمایند:

افرادی که به تازگی دچار سکته قلبی شده اند یا شوک عاطفی شدیدی را پشت سرگذاشته‌اند باید از انجام حجامت پرهیز نمایند.

گروه دیگری از افراد که از انجام این عمل منع می شوند شامل بیماران هموفیلی و تالاسمی یا کم خونی شدید می باشند.

افرادی که به غش یا صرع شدید مبتلا هستند هم نباید به انجام آن مبادرت نمایند. بیماران پیوند اعضا نیز که به تازگی عمل کرده اند هم شامل گروه هایی می شوند که از انجام حجامت منع می شوند. 

 

 

چه افرادی باید حجامت کنند؟

 

به عقیده متخصصان طب سنتی حجامت یک روش پیگیری و درمانی موثر می باشد اما این کار باید زیر نظر افراد متخصص انجام بپذیرد. قبل از انجام این عمل پزشک ابتدا آزمایش خون فرد و وضعیت جسمانی او را مورد بررسی قرار می دهد و همه نمی توانند حجامت کنند.

تعادل غدد داخلی از اثرات حجامت برای افراد جوان 

به طورمعمول افراد جوان بدون بیماری زمینه‌ای می‌توانند این روش را استفاده کنند. این روش درمانی موجب ایجاد تعادل در کارکرد غدد داخلی بدن خواهد شد. فعالیت بعضی از غده های بدن کم می شود یا فعالیتی ندارند این روش به فعال کردن غدد کمک خواهد کرد. 

از طرف دیگر بعضی از غدد هم پرکار می شوند که حجامت می‌تواند فعالیت این دسته از غدها را کم نماید.  این روش عوامل بروز آلرژی را کنترل نموده و در بهبود عوارض حساسیت موثر خواهد بود. از آنجایی که این روش درمانی سبب بروز افزایش ترشح برخی از هورمون های مغزی از جمله سروتونین می شود در درمان بیماری های روحی از جمله افسردگی موثر خواهد بود. در کاهش احتمال بروز سکته های قلبی و مغزی نیز موثر خواهد بود بنابراین افرادی که زمینه بروز این بیماری ها را دارند، می‌توانند از این طریق به خود کمک نمایند.  

https://fa.wikipedia.org/wiki/حجامت

5/5 - (1 امتیاز)

admin

من علیرضا تاجر نویسنده این مجموعه از نوشته های تهران کلینیک هستم . امید وارم بتونم اندک کمکی تو پیدا کردن بهترین مراکز و خدمات درمانی و زیبایی به شما عزیزان بکنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا